Zastępca Głównego Księgowego

Oferta pracy
Zastępca Głównego Księgowego

Kołodzieja 11, Nowe Miasto, Poznań
System wynagrodzeń: stała podstawa wynagrodzenia + stała premia (np. kwartalna, roczna) + premia świąteczna + nadgodziny
Wymagane języki: angielski

Zakres obowiązków

  • Ewidencjonowanie sprzedaży, sprawdzanie dokumentów sprzedaży (towarów i usług).
  • Wycena, dekretowanie i ewidencja faktur zakupu od kontrahentów zagranicznych.
  • Sprawdzanie rejestrów sprzedaży oraz rejestrów zakupu dla potrzeb VAT z obrotami w systemie FK.
  • Sporządzanie, sprawdzanie i wysyłanie pliku JPK-V7 (część deklaratoryjna i ewidencyjna) oraz informacji z nim związanych (m.in. VAT-UE).
  • Nadzór nad pracownikami księgowości dedykowanymi do sporządzania odpowiednich części pliku JPK-V7.
  • Sporządzanie deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych.
  • Analiza kont, dotyczących zobowiązań budżetowych.
  • Codzienne sprawdzanie operacji finansowych na kontach bankowych, monitorowanie stanu środków lub wykorzystania kredytu, zakładanie lokat, przewalutowanie walut, negocjacje w sprawie zabezpieczeń walutowych.
  • Analiza podstawy opodatkowania CIT i VAT, sprawdzenie z ewidencją księgową oraz kalkulacja deklaracji miesięcznych i przygotowanie zeznania rocznego CIT-8, nadzór nad płatnościami podatków.
  • Przygotowanie dokumentacji księgowej w toku postępowań podatkowych, postępowań kontrolnych, czynności sprawdzających oraz kontroli podatkowych.
  • Przygotowanie informacji i zestawień do dokumentacji lub analizy cen transferowych.
  • Przygotowanie deklaracji CIT-10 oraz IFT-2/IFT-3, dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od zagranicznych osób prawnych.
  • Miesięczne sporządzanie sprawozdań GUS: DG-1.
  • Analiza kosztów Spółki po rozliczeniu kosztów wytworzenia za dany miesiąc obrachunkowy oraz sporządzanie raportów miesięcznych kosztów wynikowych dla poszczególnych wyrobów i kosztów wytworzenia mediów dla potrzeb Zarządu Spółki.
  • Sporządzanie kalkulacji cen, raportów, zestawień na potrzeby Zarządu.
  • Współudział przy tworzeniu rocznych planów finansowo-ekonomicznych.

Nasze wymagania

  • Wykształcenie wyższe, kierunkowe.
  • Co najmniej 4 lata doświadczenia na podobnym stanowisku.
  • Znajomość SAP – 2-3 lata doświadczenia (warunek konieczny).
  • 2-3 lata doświadczenia w firmach produkcyjnych.
  • Znajomość języka angielskiego C2.
  • Bardzo dobra znajomość zasad rachunkowości i przepisów prawa podatkowego.
  • Samodzielność w realizacji zadań.
  • Dobra organizacja pracy, umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Bardzo dobra znajomość MS Excel.
  • Znajomość programu Symfonia FK.

To oferujemy

  • Zatrudnienie w międzynarodowym środowisku w firmie o ugruntowanej pozycji na rynku.
  • Możliwość rozwoju osobistego.
  • Karta Multisport.
  • Samodzielne stanowisko.
  • Szkolenia i kursy zawodowe.
  • Kurs języka angielskiego.

Benefity

  • prywatna opieka medyczna
  • dofinansowanie szkoleń i kursów
  • ubezpieczenie na życie
  • karta MultiSport

Etapy rekrutacji

  1. Analiza nadesłanych aplikacji, weryfikacja CV.
  2. Kontakt telefoniczny z wybranymi kandydatami/kandydatkami w celu umówienia dogodnego terminu spotkania rekrutacyjnego.
  3. Rozmowa kwalifikacyjna w siedzibie firmy.
  4. Opcjonalnie: być może pojawi się potrzeba zorganizowania drugiego spotkania rekrutacyjnego.
  5. Ustalenie warunków zatrudnienia.
  6. Zatrudnienie.